Order cancellation but card charged
Summary: chpro6718 shared a situation where they bought a PS4 game with an incorrect address and the wrong version, and immediately requested to cancel the purchase. However, after three days, they had not received a response from the seller and were charged. koalagris and francexpressdeal advise following the instructions on a Terms of Service page to handle this kind of issue. chpro6718 mentions that the cancellation request was refused for being out of time, despite their quick action, and expresses their frustration at the seller's lack of response, especially since the item will be sent to the wrong address.
I made a purchase for a ps4 game on November 5th. However, I realized immediately after payment that the address was not the right one and, moreover, my son had made a mistake in the version he wanted.
So I immediately requested cancellation of the purchase by contacting the seller and following the procedure.
For more than 3 days now, I have had no news despite my follow-ups. And I was charged the amount for the game...
What should be done in cases like this?
Thanks for your feedback.
8 comments
koalagris
Mentor1 year agoBonsoir @chpro6718
La réponse est dans les CGUs :
https://www.ebay.fr/help/buying/buyers-can-cancel-order/annuler-une-commande-en-tant-quacheteur?id=4004&st=3&pos=1&query=Annuler%20une%20commande%20en%20tant%20qu%27acheteur&intent=annulation%20achat&lucenceai=lucenceai&docId=HELP1019
Cdlt
chpro6718
OP1 year agoMon problème est que je n'ai absolument aucune nouvelle du vendeur concernant ma demande d'annulation dans les temps et que j'ai été débité de l'achat !
koalagris
Mentor1 year agoMerci j'avais compris...
Mais avez-vous LU la page entièrement ??? 🤔
"Nous enverrons votre demande au vendeur et lui demanderons d'accepter ou de refuser l'annulation dans un délai de 3 jours calendaires. Si le vendeur accepte, nous enverrons une confirmation d'annulation à l'adresse e-mail associée à votre compte et dans vos messages.
Si le vendeur refuse votre demande d'annulation ou s'il a déjà envoyé votre commande, vous devez attendre de recevoir l'objet, puis ouvrir une demande de retour. Si votre commande n'a pas été annulée et que vous n'avez pas reçu l'objet, vous pouvez signaler que l'objet n'est pas arrivé une fois la date de livraison estimée dépassée."
= ça répond à votre question.
francexpressdeal
Mentor1 year ago@koalagris
je vais me coucher... 😶
Bonne soirée !
francexpressdeal
Mentor1 year agoBonsoir @chpro6718
cliquez sur le lien donné par @koalagris (Salutations Koala 🙂).
Il est indiqué quoi faire dans votre cas :
chpro6718
OP1 year agoJe vais attendre une réponse du vendeur.
J'espère pourvoir arriver à un remboursement..
koalagris
Mentor1 year ago'lutations aussi @francexpressdeal et sleep well 🙂
chpro6718
OP1 year ago