@axel1710 a écrit :

Bonjour à tous,

Aussi habitué des achats sur Ebay USA, c'est la première fois que je tombe sur une vente incluant des frais d'importation en plus des frais d'expedition....annoncés à la fin de la transaction !

Je découvre ce jour cette énorme arnaque de Pitney Bowes qui encaisse en toute illégalité. Je dois en principe bénéficier de TVA réduite car objet de collection, pièce pour automobile ancienne  = TVA réduite à 5.5% et 0 € de frais de douane au lieu des 20% de TVA+ 10% de frais de douane. Cependant le montant affiché de correspond absolument pas à ça et pourtant Pitney Bowes réclame ! Impossible de faire évoluer ce montant...

Ou va cet argent ? Les douanes françaises perçoivent quoi et quand ?

Tout ceci n'est pas net, je contacte les douanes prochainement, il ne faut pas en rester là ! Il y a une grosse arnaque épaulée par Ebay !

Bonjour,

Je tiens à clarifier certains points concernant le programme GSP.

Tout d’abord, La TVA applicable sera celle du premier point d’entrée dans l’Union Européenne, en l’occurrence le Royaume Uni (20%)

General Information about the way goods enter the EU under GSP

• Your GSP purchases enter the European Union territory into the United Kingdom (UK)
  • They are customs cleared (i.e. any import and customs duties are paid) by a freight forwarder and customs agent in the UK
  • This is done via two different processes, depending on the commercial value of your purchase:
  • (1) Low Value Bulk Import (LVBI) for goods valued up to GBP 135
  • (2) Individual Full Import entry – for goods valued greater than GBP 135
    • Any GSP purchases for destination in another EU Member State, e.g. Germany, will then be collected by the last mile shipping carrier who transports them to the delivery address you gave us
    • In summary, where, import VAT is due, it is paid at the appropriate UK VAT rate (20% on standard rated items) in line with normal EU rules on the import of goods into free circulation

-          As per our T&Cs, the importation is undertaken in the name of you, the buyer (also known as consignee)

Pour votre information, et comme indiqué dans les termes et conditions, les achats via GSP doivent être effectués à titre non-commercial  :

1. Non-Commercial Use. Any GSP Item that you purchase must be for the personal use or consumption of the designated recipient and not for commercial resale purposes. In addition, if you reside in a member state of the European Union (other than the United Kingdom) and are importing the GSP Item from the United States, your purchase of the GSP Item must be for non-business purposes. In the European Union, import VAT incurred on the purchase of goods for non-business purposes cannot be reclaimed or recovered by the Buyer.

Ces informations sont consultables dans les termes et conditions du programme à partir du lien suivant :

http://pages.ebay.com/shipping/globalshipping/buyer-tnc.html

Cordialement,

Laura

eBay